Element: Vatten

Gjorde spontant en sminkning med mycke blått och när den var klar så kom jag på att den skulle passa bra som de andra elementet, vatten. Det var inte de lättaste att få ett litet vardagsrum med absolut begränsade resurser att ha med vatten och strand, men man får försöka vara kreativ och de är tur att Jens är så duktig på att få bra bilder av lite. Inte så mycket att säga om sminket kanske. Använde min 120 palett till de mesta av sminket. På de undre ögonfransarna använde jag en vit mascara som jag blandade med blått pigment och på de sättet fick jag en blå mascara, sen applicerade jag de bara med en ren mascara borste. De är ett bra knep om man vill ha olika färger på mascaran men inte har lust att lägga ner pengar på färdiga färgade mascaror. Dessutom kan man genom att blanda få väldigt många olika färger. Såhär blev slutresultatet och bilderna:
 
 
                 .                 .











 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0