Zombie

Detta var dom första bilderna vi tog som inte var på en "seriös" sminkning...dvs en sminkning som man många gång inte går ut med till vardags eller fest. Planen var att efterlikna en zombie så mycke som möjligt, och jag tycker att resultatet var rätt lyckat. Det jag hade behövt egentligen var en vitare grund i ansiktet men eftersom jag inte hade hemma något vitt smink annat än ögonskugga så fick det bli ett ljusare puder.Sminkningen gick väldigt snabbt tyckte jag, lite för snabbt då det är den biten jag tycker är roligast. För trots att de bara är jag och min pojkvän som är med och tar bilderna så känner jag mig alltid väldigt obekväm framför kameran, vilket jag tycker syns på väldigt många av bilderna vi tagit. Denna gång kändes det dock annorlunda då man inte stod framför kameran fr att försöka vara fin och snygg utan mer apatisk och läskig. Det gör sminket mycke själv och det man mest behövde tänka på var att se ond ut på så många sätt som möjligt :)
 
Jag är väldigt nöjd med bilderna i helhet och har givetvis några favoriter, främst dom där jag knappt ser ut som mig själv. Det bästa med hela denna makeover och fotografering, förutom nöjet i att vara kreativ och exprimentera med sminket, var nog att se Jens rygga tillbaka när man kommer nära, då känns de lyckat :)
 
Som sagt var sminket väldigt enkelt. En ljus grund, så ljust som möjligt. Sen bara med svart ögonskugga försöka göra ansiktet så smal som möjligt genom att "skugga" alla linjer som drar ihop ansiktet. svart och en plommonlila färg runt ögonen för att försöka få de att se så djupa och slitna ut som möjligt. Sen en hemmagjord version av blod som bestod av karamellfärg, detta hade fungerat mycket bättre med fejk-blod, men ibland får ma försöka vara kreativ och ta vad man har :)
 
Foto: Jens Fridesjö
 
 
 
 
      
  
 
     
 
 
 
     
 
 
 
      
      
 
 
       
    
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0