Galax

Varit lite seg på att lägga upp dessa bilder.
 
Jag ville sminka mig som en galax, hmm...ja. Det var en väldigt rolig sminkning däremot, bland de roligaste och längsta jag gjort då de var mycke funderande, gå tillbaka och fixa innan jag blev nöjd med resultatet. Kändes lite trist dock när man hållt på och sminka i ca 3 timmar och klockan var så mycke så man han bara ta några foton sen hoppa i duschen och tvätta bort allt igen. Många gånger så blir resultatet något annorlunda på bild än i verkligheten, ofta något bättre då man kan redigera bort skavanker som stora porer och synliga hår extensions osv :P men denna bild tycker jag ändå att verkligheten var bättre, då jag hade väldigt mycke glitter i ansiktet som inte framhävs på samma sätt på foto. Jag är dock väldigt nöjd med resultatet av fotona. De enda jag egentigen var missnöjd med när de kommer till sminket var mina ögonfransar. Av nån anledning så har jag väldigt svårt att använda lösögonfransar, de tenderar att mer tynga ner mina ögon än öppna upp dom. De beror kanske på att jag än inte blivit så duktig på att sätta fast dom, fel sorters lösögonfransar...jag vet inte. Här är bilderna iaf :)
 
 
   
    
 
 
    
     
 
Foto: Jens Fridesjö
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0